03 Mei, 2012

Cuci Baju Putih

Hari ni Kak Mas nak kongsi petua nak cuci uniform sekolah putih, cara senang nak putihkan baju, tentunya kena pakai tangan le...tapi sbun yang kak mas pakai, kak mas pakai sabun mandi kalau boleh sabun yang dulu-dulu tu, macam sabun May,Lux dan sebagainya.

Caranya senanga je kita rendam dulu baju putih tu bagi semua kotoran kembang lepas tu sental sabun biarkan kejap dalam bekas yang sama, kemudian sental degan berus baju, insyaallah tanggal semua kotoran. dan inya juga menjimatkan kos untuk pewangi baju, kerana kita pakai sabun mandi dan ternyata baju anak kita akan wangi.

Ini le yang kak mas amalkan dah bertahun maklumlah ada anak lelaki 3 orang yang bersekolah yang memang 1 hari pakai baju pun dah jadi belacan. Dalam masa yang sama dapat juga exercise badan tak payah nak joging kat luar basuh baju pun dah berpeluh.

Kepada kengakawan di luarsana, cuba le petua ini. Sekian dari Kak Mas Selamat Mencuba.

Tiada ulasan: